De zomer is voor veel ouderen een bijzonder moeilijke periode. Vakanties, minder activiteiten en de tijdelijke afwezigheid van familieleden of naasten kunnen gevoelens van eenzaamheid versterken.
Dankzij de inzet van de deelnemers aan de 20 km van Brussel 2025 werd een sensibiliseringscampagne georganiseerd om aandacht te vragen voor deze vaak onderschatte realiteit. Een van de acties bestond uit het versturen van brieven en kaartjes om geïsoleerde ouderen een teken van aandacht, aanwezigheid en enkele hartverwarmende woorden te bezorgen.
Naast de boodschappen zelf wil dit initiatief benadrukken hoe belangrijk het is om tijdens de zomer contact te houden met ouderen en iedereen aanmoedigen om met een eenvoudig gebaar eenzaamheid te helpen doorbreken.